A gdy minie gwarancja...

A gdy minie gwarancja...
www.paperia.com.pl

Każdy nowy komputer jaki trafia w nasze ręce jest objęty gwarancją producenta. Standardowo wynosi ona 24 miesiące z opcją jej przedłużenia (oczywiście za dopłatą). Sporadycznie zdarza się, że producent proponuje nam specjalną, dłuższą gwarancję pod warunkiem, że zarejestrujemy produkt na stronie internetowej.

Gwarancja jest ważna, bo jeśli sprzęt raptem przestanie działać lub ulegnie innej samoczynnej usterce, będziemy mogli żądać jego bezpłatnej naprawy. W praktyce bywa z nią różnie, albowiem część serwisów stara się obciążyć odpowiedzialnością za problem klienta i odmawia usunięcia wady. Czasami takie podejście wynika wprost z polityki danego producenta, co zasługuje rzecz jasna na krytykę.

Te rozterki są poza nami, jeśli okres gwarancji minął definitywnie. Wtedy wszelkie naprawy będziemy realizować na nasz koszt. Pogotowie komputerowe zajmuje się nimi – zwykle z bardzo dobrym skutkiem.

Sporo zależy rzecz jasna od typu usterki i ceny podzespołów nadających się do wymiany. Nim zdecydujemy się na naprawę, serwisant poinformuje nas o kosztach.