Bob Budowniczy zawsze w cenie

Bob Budowniczy zawsze w cenie

Jedna z najlepiej rozpoznawanych na świecie anglojęzycznych bajek, która wielką karierę zrobiła także wśród polskich dzieci. „Bob Budowniczy”, czy jak wolą puryści językowi – „Bob the Builder” miał swoją premierę w 1999 roku w Wielkiej Brytanii. Sympatyczna opowieść o losach wesołego robotnika i jego przyjaciół najpierw spodobała się Wyspiarzom, a potem zaczęła podbijać świat. Obecnie to już bajka kultowa. Lubią ją zarówno chłopcy, jak i dziewczynki, choć trudno nie odnieść wrażenia, że koncepcja fabuły była dedykowana raczej tym pierwszym. Ponieważ Bob to dochodowa marka, znak towarowy szybko stał się łakomym kąskiem dla producentów zabawek i gier. Skusił się na niego również polski Trefl. Właśnie ta firma wypuściła na rynek grę edukacyjną z Bobem w roli głównej.

Jest ona przeznaczona na rynek międzynarodowy, na co wskazują anglojęzyczne opisy na opakowaniu. Najważniejszym elementem gry jest interaktywny długopis, którym dziecko dotyka miejsc na specjalnych planszach. W zestawie jest ich 12. Z każdym wiąże się określone zadanie. Trzeba będzie chociażby dopasować kolory i kontury kształtów, wykonać proste działania matematyczne czy odnaleźć drogę w labiryncie. Ogólnie gra jest nastawiona na rozwój u dziecka spostrzegawczości oraz abstrakcyjnego myślenia. Produkt jest dedykowany dzieciom powyżej trzeciego roku życia. Czerwony długopis dołączony do gry jest zasilany na baterie – wydaje dźwięki i jest swoistym przewodnikiem po całej zabawie.

To świetny prezent dla fanów bajki, ale także dla tych, którzy dopiero ją poznają.